De Balkonie (fysieke winkel)

De Balkonie (fysieke winkel)

Het neerzetten van een fysieke winkel in de Amsterdamse Baarsjes met alles voor op het balkon. Wij geloven dat je eigen stukje groen in de stad een blijer mens van je maakt. We willen de Amsterdammer inspireren tot het creëren van een eigen buiten waar je ieder vrij moment wilt doorbrengen, waar je je dag kunt overdenken, lezen, luisteren naar muziek of waar je met vrienden onder het genot van een glaasje over het leven kunt filosoferen. www.debalkonie.nl

Stichting Marketing Zaanstreek (citymarketing)

Stichting Marketing Zaanstreek (citymarketing)

Citymarketing voor de Zaanstreek. Opdracht: Het vergroten van de naamsbekendheid van de Zaanstreek, een herkenbaar imago met positieve beleving van de Zaanstreek onder de doelgroepen: bedrijven in de voedingsindustrie, de creatieve industrie, bezoekers, beslissers en bewoners. Kortom, het bevorderen van de voorkeur voor de Zaanstreek onder relevante doelgroepen. www.zaanstreek.nl

Krimpenerwaard (citymarketing)

Krimpenerwaard (citymarketing)

Per 1 januari 2015 is de nieuwe gemeente Krimpenerwaard ontstaan. Een belangrijke doelstelling van het College en de Raad van de nieuwe gemeente is om de afname van de bevolking om te buigen en daarmee ook het niveau van de voorzieningen op peil te houden. Een meer gerichte en gedragen promotie van de Krimpenerwaard als prettige woon-, werk en recreatieomgeving moet daar een flinke bijdrage aan leveren.

Dienst Stedelijke Ontwikkeling Almere (merkstrategie)

Dienst Stedelijke Ontwikkeling Almere (merkstrategie)

Vanuit de afdeling Communicatie en de Dienst Stedelijke Ontwikkeling is er behoefte ontstaan om meer integraal te werken om de efficiëntie te vergroten, het merk ‘Almere’ sterker te positioneren bij de doelgroepen en om eenduidigheid in de organisatie te krijgen. De opdracht die hieruit is ontstaan, is: Ontwikkel een gezamenlijke visie op hoe de (marketing)communicatie binnen de gemeente Almere integraal kan worden benaderd in samenhang met het merk ‘Almere’. gemeente.almere.nl

Herijking Stichting ZuidoostPartners (citymarketing)

Herijking Stichting ZuidoostPartners (citymarketing)

De Stichting ZuidoostPartners heeft Plan B gevraagd de citymarketingkoers voor Amsterdam Zuidoost van de afgelopen zeven jaren te herijken, te beginnen met het interviewen van negen bestuursleden. Naast de ervaringen en meningen van de bestuurders werd Plan B ook expliciet gevraagd naar de mening en advies over welke koers te varen in de komende jaren. zuidoost.nl

Stadshart Zaandam (gebiedsmarketing)

Stadshart Zaandam (gebiedsmarketing)

De gemeente wil een levendig en aantrekkelijk centrum van Zaandam. Gebiedsmarketing ondersteunt dat beeld en draagt dat uit. Plan B creëerde een sterk merk voor een plek waar bewoners, bezoekers en ondernemers graag komen, zijn en (langer) willen (ver)blijven. En waar nieuwe bewoners zich willen vestigen. Een plek voor iedereen, waar over gepraat wordt, waar (zichtbaar) veel (over) te doen is. stadshartzaandam.nl

BIRO (marketingcommunicatie)

BIRO (marketingcommunicatie)

De BIRO is de kleinste elektrische auto die momenteel rondrijdt in Nederland. De elektrische minicar wordt door NewPave bv vanuit Italië geïmporteerd. De BIRO richt zich op degene die voelt dat de oude weg vaak niet meer de juiste is. Met de techniek van morgen gaat de BIRO dwars door bestaande structuren heen; Rebuild Urban Mobility. Plan B schreef het marketingcommunicatieplan. www.biro.nl

Restaurant zonder keuken (concepting)

Restaurant zonder keuken (concepting)

Concept voor Thuisbezorgd.nl en Bavaria. Pop-up restaurants waar menukaart is vervangen door Thuisbezorgd.nl op je telefoon (of iPad). Eten wordt geserveerd door aangesloten afhaalrestaurants. Restaurant zonder keuken

ODE Place (concepting)

ODE Place (concepting)

Conceptontwikkeling tijdelijke invulling transitiefase Oosterdokseiland (ODE) in Amsterdam. Placemaking door ontwikkeling tijdelijke containerstad / cultuurplein op A-locatie. Partners: MAB, Gemeente Amsterdam, Placemaking Plus, Hannekes Boom

Over het IJ Festival 2012 (marketingcommunicatie & sponsoring)

Over het IJ Festival 2012 (marketingcommunicatie & sponsoring)

Over het IJ Festival 2012, cultureel festival op NDSM terrein. Over het IJ Festival presenteert tien dagen lang spraakmakend theater op bijzondere binnen- en buitenplekken in Amsterdam-Noord en op de NDSM-werf. Jong, veelbelovend en gevestigd theatertalent ontmoeten elkaar hier en bieden je een innovatieve kijk op de stedelijke omgeving, de architectuur en de verhalen achter de bewoners van de stad. overhetij.nl

Vrienden van AT5 (oprichting)

Vrienden van AT5 (oprichting)

Oprichting stichting ter behoud van AT5, de lokale omroep Amsterdam. Resultaat: meer dan 25.000 vrienden, en AT5 blijft behouden. vriendenvanat5.nl

Overstad Alkmaar (gebiedsmarketing)

Overstad Alkmaar (gebiedsmarketing)

Binnenstedelijke gebiedsontwikkeling. Werkzaamheden: Strategisch communicatieadvies en uitvoerende- & coördinatiewerkzaamheden. Opdrachtgevers: Consortium van Volker Wessels Vastgoed, BNG Gebiedsontwikkeling, Ymere, Ballast Nedam Ontwikkelingsmaatschappij bv, Gemeente Alkmaar

Bedrijvenpark Breekland (gebiedsmarketing)

Bedrijvenpark Breekland (gebiedsmarketing)

Conceptontwikkeling en marketingcommunicatieadvies bedrijventerrein Breekland. Werkzaamheden: Strategisch marketingcommunicatieadvies. Opdrachtgever: Gemeente Langedijk. www.breekland.nl

Overhoeks Amsterdam (gebiedsmarketing)

Overhoeks Amsterdam (gebiedsmarketing)

Prestigieus gebiedsontwikkelingsproject in Amsterdam-Noord (oude Shell terrein). Werkvelden: Strategisch marketingcommunicatieadvies, uitvoerende- & coördinatiewerkzaamheden. Opdrachtgevers: Consortium van Stadsdeel Amsterdam-Noord, projectbureau Noordwaarts, Eye Film Instituut Nederland, ING Real Estate, Ymere, Vesteda en Shell

[12  >>